Page 38 - Yıldız'da Yaşam-Strateji Özel Sayısı
P. 38

SANAT
 bütününe hitap eden bir noktada. Dolayısıyla deniz taşımacılığı çok önemli. Bu fuar, deniz ulaşımının İstanbul’da
ne kadar kıymetli olduğunu herkese gösteriyor. Geçtiğimiz yıl dediğim gibi 40 binin üzerinde bir ziyaretçi sayısına ulaştık, denizden erişimi çözseydik bu sayı 80 bini bulurdu. İstanbul Büyükşehir Belediyesi
ile deniz taksi tahsisini konuşuyoruz. Bir yandan da Tersane İstanbul, kendi ulaşım sistemi üzerinde çalışıyor; shuttle’ların imalatına başladılar. Herkes binecek
küçük bir tekneye, deniz otobüsüne,
deniz taksisine, vapura atlayacak ve fuara gelecek.
Bir diğer önemli etkinliğimiz Step. Genç galeri ve genç sanata yönelik olan
Step şimdiye kadar iki kere yapıldı. Bu etkinlikte sanat eserlerinin değeri 500 ile 20 bin lira arasında sınırlı. Hedef, herkese hitap etmek. Üçüncüsünü senenin
ikinci yarısında Fişekhane’de yapacağız. Önümüzdeki yıllar itibarıyla Step, İstanbul dışına da çıkacak. Herkesin sanata ulaşabileceği, dokunacağı, göreceği, heves edeceği bir ortam yaratmaya çalışıyoruz.
İstanbul’da başka birçok projemiz olacak. 2019 yılında kurduğumuz Contemporary Istanbul Sanat, Kültür ve Eğitim Vakfı projeleri, 2022-2023 döneminde de sergilerle devam edecek. Vakfın ilk yaptığı işlerden biri İstanbul’u dünyaya anlatmak olmuştu. “Açılışlar” adlı bir dosya yapmıştık ve bunları dijital ortamda çoğu yabancı
olan 10 bin adrese yollamıştık. Ayrıca Tersane İstanbul’da bir galeriler bölgesi kurmak da istiyoruz. Bir de Tersane İstanbul’un da ortam sağlamasıyla sanat üretim stüdyoları (Artist Residency) açacağız.
Sanata yapılan yatırımlar, genç koleksiyonerler, sanat fuarlarına ilginin giderek artması... Bütün bunları destekleyen ve bu eğilimi artıran nedir?
Benim heyecanım! İstanbul’da 1992 yılından bu yana Icon Events adı altında aktifiz. Sanat etkinliği düzenleme işine girmeye karar verdikten sonra sanatın dinamiklerini öğrenmemiz bir süre aldı tabii. İlk dört sene Art İstanbul diye bir fuar yaptık. Sonra 2006 yılında Contemporary Istanbul’u başlattık. Dünyanın önde gelen sanat fuarlarının, doğudakilerin bile, çoğunu batı dünyası yapar. Contemporary Istanbul’u biz Türkler yapıyoruz ve bu
bize büyük bir motivasyon veriyor. Contemporary Istanbul ailesi olarak hedefimiz, Türk insanının sanata
ilgisini artırmanın yanı sıra, yaptığımız etkinliklerle 20-30 bin yabancıyı İstanbul’a getirebilmek. İstanbul’a kültür ve sanat amaçlı seyahat edildiği zaman ülkemizde bambaşka bir turizm oluşuyor. Tersane İstanbul’daki fuarımızın yurt dışındaki etkileri